Wyzwanie: smukła sylwetka do lata

Zdajesz sobie z całą pewnością sprawę, że jeżeli w tegoroczne wakacje chcesz wprawić w osłupienie facetów na plaży to już teraz musisz ostro wziąć się za siebie. Nowy rok to ten moment kiedy podejmujemy nowe wyzwania i bardzo często jednym z nich jest zgubienie paru kilogramów i poprawa swej sylwetki. Wysiłek jaki musisz w to włożyć zależy od efektu jaki pragniesz osiągnąć oraz od twojej silnej woli. Niestety to ostatnie z reguły jest najsłabszym ogniwem.

Wysiłek fizyczny

Nie ulega wątpliwości, że droga do szczuplejszej figury wiąże się z aktywnością fizyczną. Nikt jednak nie domaga się od razu od ciebie abyś zaczęła stosować trening jak zawodniczki olimpijskie. Po prostu zacznij się bardziej ruszać. Jeśli masz do przejścia paręset metrów to zamiast wsiadać w samochód idź pieszo. Częściej wychodź na spacery, zwłaszcza jeśli masz w domu psa nie wykłócaj się o to czyja dziś kolej na wyprowadzenie go tylko zabierz go do parku. Jeśli nie masz daleko do pracy albo na uczelnię to rozważ jazdę rowerem zamiast autem lub autobusem. Dobre efekty przyniesie ci również skorzystanie ze schodów zamiast z windy. Kiedy już nabierzesz lepszej kondycji możesz zabrać się za bieganie. Nie jest łatwo przebiec od razu kilka kilometrów jeśli nigdy się tego nie robiło. Zacznij od czegoś prostszego, niepowodzenia są często głównym powodem zarzucenia prób poprawienia swej sylwetki.

Dieta

By efekty wysiłku fizycznego były widoczne musisz również przemyśleć zmianę swej dotychczasowej diety. Z początku większy wysiłek wywołuje większe zapotrzebowanie na dodatkowe kalorie, dopiero po jakimś czasie organizm przyzwyczaja się do większego wysiłku. Jednak jeśli będziesz jeść sporo więcej to waga będzie pokazywać wciąż więcej kilogramów. Rozwiązaniem jest podzielenie posiłków na mniejsze porcje, ale w częstszych odstępach czasu. Gdy jesz zbyt dużo naraz to nadmiar odkłada się w postaci tłuszczu. Ogranicz też puste kalorie i tłuste potrawy, a staraj się jeść więcej warzyw, owoców i ryb.

Nie mniej ważne jest odpowiednie nawodnienie. Pij dużo wody, unikaj słodzonych napojów gazowanych. Staraj się też ustabilizować dobowy cykl życia, wysypiaj się zamiast siedzieć do późnych godzin przed komputerem. Wstawaj wcześnie i zacznij dzień od gimnastyki.

Możliwość komentowania jest wyłączona.